“Crvena olovka”: FORTO: NISMO DALI AERODROM SARAJEVO POD KONCESIJU, ALI TO TREBA URADITI

Edin Forto, ministar prometa i komunikacija BiH bio je gost emisije „Crvena olovka“.  Na početku razgovora ministar Forto kazao je da na Vijeću ministara nije bilo razgovora o sigurnosnoj situaciji u BiH u pogledu sve češćih ubistava. Forto smatra da je BH društvo, društvo koje je izašlo iz rata i genocida i da treba početi raditi na temi psihičkog zdravlja stanovnika.

„Femicid i tragedije kojima svjedočimo u posljednje vrijeme su posljedica sistema u kojem se ne tretira goruća kriza prethodnog rata.  Odrastamo u duboko konzervativnom društvu. BiH bez obzira što se ljudi često dijele na građanske, nacionalne, crvene, zelene, bez obzira na te podjele, čak i oni koji se orijentišu lijevo duboko smo konzervativno društvo. U duboko konzervativnom društvu djevojčice i žene se odgajaju u porodicama koje su konzervativne da njihov budući muž, partner ili otac i brat budu sretni i zadovoljni.

Forto navodi da se istovremeno dešava da su žene daleko obrazovanije, često su sposobnije, a moraju igrati ulogu u konzervativnom društvu. Kaže i da je duboko konzervativan sistem odgojio gomilu nesposobnih muškaraca. .

„I u kombinacijama sa našim prošlostima imate društvo u kojem se ovakve stvari dešavaju. Većina ubistava žena proizilazi iz toga da muškarac kažnjava ženu kada im žena ne služi onako kako je on to zamislio. Ovo ćemo prevazići kada postanemo liberalnije društvo jer tada muškarac neće osjetiti pritisak da mu žena mora služiti i onda neće imati potrebu da kažnjavaju žene zbog svog neostvarenog životnog sna ili šta je već njima njihova mama rekla kako njihov život mora da izgleda.  Ovo je dobar dio uzroka onoga što se dešava“.-kaže Forto.

Plan rasta

Nakon što je BiH propustila šansu za 70 miliona eura Forto kaže da se ne radi samo o novcu. Najvažnije je kaže da Plan rasta prati Program reformi, a da je ovo bio test za pregovore sa Evropskom Unijom.

„Ovo je nama test za pregovore sa EU. Mi smo pali na prvom testu. To me frustrira. To pokazuje da nismo spremni za EU. Moramo uraditi puno stvari.  Mi kada bismo se sutra dogovorili, EU bi prihvatila. Te pare su tu samo moramo naći način da dođemo do njih. „-kaže Forto

Navodi da je SDA najveći krivac jer BiH ostaje bez 70 miliona Eura. Dodaje da SDA ne slijedi politiku koju je godinama zagovarala.

„SDA je godinama govorila treba jaka država, treba izbaciti kantone. Mi smo mislili da samo HDZ želi kantone, ali to sve želi i SDA. Da je SDA dosljedna u svojim pričama o jakoj državi rekla bi ne treba vam glas kantona. Ne, oni su tu opciju iskoristili i srušili Plan rasta, baš kao što je i HDZ to koristio u nekim ranijim preiodima. Treba da razmislimo da kantone isključimo iz ovog odlučivanja i to bih ja bez problema uradio. Ja ne znam šta će odlučiti predsjedavajuća Krišto ali volio bih da razmisli.“-kaže Forto.

Forto najavljuje da bi se moglo desiti da se pokušaju usaglasiti još dvije mjere iz Plana rasta i da će Plan rasta na sastanku koalicije biti glavna tema.

Dodik u 7 dana izjavi 7 različitih stvari:

Forto kaže da ga Dodikove izjave nakon dolaska direktora CIA-e koje je mijenjao više puta u prethodnih nekoliko dana hnisu iznenadile i da je njegova politika secesionistiška.

„Dodik u 7 dana izjavi 7 stvari i dobar je u tome da nametene narativ.  RS bi se jučer otcijepila kada bi za to dobila međunarodnu podršku. Dodikova politika je secesionistička, poltika otcjepljenja. Ovo što on govori nije lažno prepadanje.“

Forto navodi da se u prethodnom periodu ništa  nije radilo da Dodik ne dobije međunarodnu podršku. Kaže da su raniji ministri sjedili u svojim kancelarijama umjesto da idu u Berlin, Washington itd. Kaže kako su Dodik i Čović to jako dobro radili i lobirali, dok su probosanski lideri sjedili.

Autocesta Sarajevo-Beograd:

Dok se u Srbiji gradi autocesta koja bi trebala spojiti Beograd i Sarajevo u BiH još uvijek bez aktivnih radova. Forto navodi na prije nego što se izgradi autocesta Sarajevo-Beograd mora se izgraditi cesta Sarajevo-Tuzla.

To je misterija zašto to već nije urađeno. Između Sarajeva i Tuzle nema Dodika i Čovića. Između Sarajeva i Tuzle je samo najgora cesta u državi. Kaskamo i kasnimo. Ono što FBIH radi to je glavni projekat. Sljedeći korak je da vidimo na koji način da spojimo Sarajevo i Tuzlu. Sve drugo je predizborna priča. Priča preko Višegrada nema projekta. Od te priče nema ništa. Moramo prestati pričati o toj cesti. Moramo je početi raditi

Međunrodni aerodrom Sarajevo-Nije istina da smo aerodrom dali stranoj firmi, ali mislim da treba ići pod koncesiju

Nakon što su se u javnosti pojavile informacije da je Međunarodni aerodrom Sarajevo ustupljen pod koncesiju, Forto negira ove informacije.

Nije istina da smo isporučili aerodrom Sarajevo. Mislim da sarajevski aerodrom također treba ići u koncesiju. Ja ne upravljam tim ministarstvom i Federalnom vladom da bih isporučio aerodrom. Svaki put kad razgovoaram sa premijerom Nikšićem o ovome, kažem mu da bih volio da Sarajevo prati trend i da ne ostanemo u nekom vakuumu koji će biti na štetu građana. Mislim da je misija sarajevskog  aerodroma da ima što veći broj putnika i destinacija, a kako bi naši građani mogli da za normalne cijene dođu gdje žele.

Detaljnije pogledajte u videu.

Komentariši

Share to...